
Японците спечелили с един километър преднина. Американците били обезкуражени от загубата. Моралът западнал. Корпоративният мениджмънт решил, че трябва да се открие причината за смазващата загуба, и наел консултантска фирма, която да проучи проблема и да препоръча действия за подобрение.
Откритията на консултантите: японският отбор имал осем човека, които гребяли, и един, който ги насочвал; американският отбор имал един човек, който гребял, и осем, които го насочвали.
След една година изследвания и милиони долари, похарчени за анализирането на проблема, консултантската фирма заключила, че твърде много хора насочват и недостатъчно гребат в американския отбор.
Когато наближил денят за състезанието следващата година, управленската структура на американския отбор била напълно реорганизирана: четирима насочващи мениджъри, трима насочващи супервайзори и нова система за оценка на представянето на човека, който гребе, за създаване на мотивация в работата.
Японците спечелили с два километра преднина. Унижена, американската корпорация уволнила гребеца за лошо представяне и дала на мениджърите бонус за това, че са открили проблема.
Няма коментари:
Публикуване на коментар